četvrtak, 29. kolovoza 2013.

Uložimo novac u promociju

Iz agencijske perspektive, Hrvatski turizam je izrazito i pretjerano orijentiran na europsku potražnju. Zapravo, stanje je još i gore jer je hrvatska turistička ponuda usmjerena prema individualnoj potražnji za ljetnim primorskim odmorima na našim tzv. tradicionalnim tržištima - u Sloveniji, Italiji, Češkoj, Mađarskoj i neću reći Njemačkoj nego prije svega Bavarskoj.
Nevjerojatno je, ali u hrvatskom turizmu se još uvijek većina marketinških aktivnosti usmjerava na ljetni odmor i tradicionalna tržišta, a to sigurno neće riješiti ključne probleme sezonalnosti i koncentriranosti na priobalje nego ih dodatno povećati. Zato je iznimno važno da novi strateški marketinški plan hrvatskog turizma glavne tržišne aktivnosti usmjeri prema novim i dalekim tržištima te prema specifičnim tržišnim nišama na tradicionalnim tržištima.
Takvi gosti dolaze organizirano i uglavnom zrakoplovom, manje su ovisni o vremenskim neprilikama, manje su osjetljivi na više cijene, više troše, putuju tijekom cijele godine i posjećuju različite atrakcije, a ne samo plaže stanovi
Prema istraživanjima Instituta za turizam, postojeći gosti u špici sezone ionako dolaze ponukani svojim prethodnim iskustvima i 74 % gostiju koji kod nas borave ljeti u Hrvatskoj su bili već tri i više puta.
Kao članica EU u budućnosti ćemo pratiti, ali i sukreirati europske turističke politike. To je svakako usmjerenost prema tzv. BRIC tržištima, razvoj novih inovativnih turističkih proizvoda za tržišne niše, podizanje kvalitete i održivo korištenje velike raznolikosti turističkih resursa.
Što se pak tiče prognoza za ostatak ljetne turističke sezone i uspjeha cijele turističke godine, zbog izrazite orijentiranosti na individualne dolaske turista osobnim automobilima u kampove i privatni smještaj one prije svega ovise o broju kišnih dana tijekom kolovoza i početkom rujna u Istri i Kvarneru.

Nema komentara:

Objavi komentar